Blogger- Crinutza

Crina Dragomir

Blogger, www.crinutza.wordpress.com

Articolul despre ora de training, îl puteți citi  a i c i .

____________________________________________________________________________________________________

„Simt nevoia sa las la o parte ultima carte inceputa si sa imi adun putin amintirile legate de prima mea experienta cu un antrenor personal. Recunosc ca in mod voit n-am scris despre asta imediat (adica acum o saptamana), ci am lasat zilele sa treaca, sa vad cu ce am ramas pana la urma. Blogger  Crinutza

Sa incep cu inceputul: acum vreo 2 saptamani am primit o invitatie sa particip la o sesiune cu Camelia Antal, fosta jucatoare profesionista de volei si actualmente antrenor personal. Nu stiu altii in ce forma sunt in prag de vara, dar eu am simtit ca nu pot rata asa ceva.

Eu una n-am avut niciodata un antrenor personal. La sala unde ma duc (destul de sporadic, din pacate), exista cate o domnisoara care iti poate da un sfat despre ce-ai putea face, dar in nici un caz nu are timp sa se ocupe de toate fetele de acolo. Nici nu stiam foarte bine la ce sa ma astept, mai ales ca Optimum Performance Training (conceptul de fitness in care s-a specializat Camelia Antal) nu-mi spunea nimic.

Prima surpriza placuta a fost sa descopar ca atat Camelia, cat si Mihaela Ivan, colega de trainig, au fost foarte prietenoase si rabdatoare cu mine. Mereu am emotii cand trebuie sa cunosc oameni care au ajuns la un moment dat celebri, asa cum sunt fostii sportivi. Dar mi-au trecut imediat dupa ce le-am cunoscut pe fete.

Ora a inceput cu cateva exercitii cu ajutorul carora Camelia a evaluat starea musculaturii noastre. Sau, mai exact, cat de echilibrat ne e sistemul muscular. Sper marea mea bucurie, nu stau nici pe departe atat de rau pe cat as fi crezut. Pe urma cateva exercitii de stretching, rolling si antrenamentul propriuzis. Nu mai tin minte decat vreo 3 sau 4 exercitii din tot ce am facut, dar tin minte 2 lucruri: primul e ca desi nu mi s-a parut nimic foarte greu si nici n-am simtit nevoia sa fac pauze, totusi am transpirat de numa’! Iar al doilea e ca dupa aceea m-am simtit atat relaxata, cat si revigorata, intr-asa masura incat la nunta la care am fost in aceeasi seara am dansat pana n-am mai putut de picioare!

Ce mi s-a parut foarte ok e ca nici o secunda n-am fost lasate de capul nostru. Camelia era mereu atenta la noi, la felul in care executam exercitiile si mereu ne corecta daca era nevoie. Si a fost nevoie . Mi-a placut si faptul ca la fiecare exercitiu ne dadea o multime de explicatii legate de postura corecta, posibilele corectii, la ce trebuie sa fim atente si ce sa ignoram, etc. De exemplu, la exercitiile la sol, ne-a explicat ca e foarte important sa te concentrezi pe a tine spatele lipit de podea, lucrand astfel si muschii abdominali din profunzime, nu doar pe cei superficiali. De altfel, din experienta ei, sunt mai eficiente 100 de abdomene facute mai incet, dar concentrandu-te sa tii spatele la sol, decat cateva sute de abdomene facute rapid si fara a se tine seama de pozitia spatelui.

Am pomenit mai sus de “cat de echilibrat e sistemul muscular”. Sunt convinsa ca ea nu s-a exprimat asa, ci asa am retinut eu, dar un exemplu pe care ni l-a dat explica mai bine ce vreau sa spun: stand cu picioarele departate cam cat o latime de umeri, cu talpile paralele, se face o genoflexiune, ca si cand ne-am aseza pe un scaun. Daca genunchii au tentinda sa se duca spre interior, inseamna ca muschii din interiorul coapsei sunt mai folositi , ca sa zic asa, decat cei exteriori, ca atare, mai puternici si atunci creierul le comanda sa faca ei miscarea, pentru ca e mai usor. Idealul este ca genunchii sa ramana drepti si muschii sa fie la fel si pe interior si pe exterior. Sper ca am retinut bine exemplul .

Pe Camelia o gasiti pe site, pe Facebook, sau, daca vreti sa o vedeti in persoana, la AquaSport Arena. Eu planuiesc sa mai ajung pe la ea cel tarziu dupa concediu!„