Importanta apei

Posted by

 

 

Apa este sursa vieții, iar acest lucru îl știm cu toții. Aceasta constituie aproximativ 60% din greutatea corpului uman adult, iar un om poate să supraviețuiască doar câteva zile fără apă.

De asemenea, consumarea unei cantități suficiente de apă va avea un rol benefic asupra corpului, prin următoarele aspecte:

  • se va îmbunătăți funcționarea glandei endocrine
  • se va îmbunătăți funcționarea ficatului, crescând procentul de grăsime folosit pentru a furniza energie
  • revine setea naturală
  • scade pofta exagerată de mâncare
  • se îmbunătățesc funcțiile metabolice
  • se îmbunătățește funcția corpului de reglaj termic
  • se distribuie substanțele nutritive mai bine în tot corpul
  • volumul sângelui este menținut constant

Apa și performanța
O hidratare corespunzătoarte este absolut vitală. Corpul nu se poate adapta la dezhidratare, lucru care inhibă toate funcțiile fiziologice.
Studiile au arătat că pierderea unui procent de lichide de 2% din greutatea corporală va afecta funcțiile circulatorii și va scădea nivelul de performanță. Totuși, dacă se urmărește zilnic, cu regularitate, un tipar de exercițiu fizic, consum de apă și de alimente, corpul uman va produce un index bun al stării de hidratare.

Setea nu este un indicator prea bun pentru cantitatea de apă de care corpul are nevoie. Atleții consumă în mod constant mai puține lichide decât ar avea nevoie, reușind să înlocuiască doar 50% din cantitatea transpirată. Un mod bun de a calcula de câtă apă aveți nevoie zilnic este de vă cântări dimineața, imediat după trezire, atunci când corpul este într-o stare de euhydtație (euhydrated) și apoi să beți suficient în timpul zilei încât să depășiți această greutate. Înainte de a face exercițiu fizic este bine să beți apă din abundență pentru a vă menține la greutatea inițială în timpul exercițiului.

  • Consumați 500 ml de apă cu două ore înainte de a face exerciții fizice, iar dacă afară este cald veți mai avea nevoie de încă 250-500 ml de apă în plus.

Efectele dezhidratării:

Camelia Antal Importanta Apei Personal trainer Importanta apei

 

De reținut!

  • Beți în jur de 600 de ml- 1 L de apă pentru fiecare oră de exerciții fizice
  • Lichidele ar trebui să fie reci pentru că se face golirea gastrică mai rapid
  • Dacă timpul în care faceți exerciții depășește 60 de minute folosiți o băutură pentru sportivi (care să conțină până la 8 % carbohidrați), care să înlocuiască atât lichidele cât și rezervele de glycogen
  • Dacă faceți exerciții fizice în mai puțin de 60 de minute, experții recomndă să vă hidratați numai cu apă
  • Athlete Drinking Smooth Fitness 400x400 Importanta apeiÎn medie, o persoană ar trebui să consume aproximativ 2 litri jumate de apă pe zi. Cei care vor să slăbească ar trebui să adauge la această cantitate încă 250 de ml de apă pentru fiecare 12 kg pe care vor să le piardă.

Consumul unei cantități suficiente de apă va îmbunătăți reglarea temperaturii corpului, funcțiile metabolice, precum și funcționarea glandei endocrine și a ficatului. În plus, toți nutrienții vor fi transportați în mod eficient în tot corpul, volumul sângelui va fi menținut, nu va mai avea loc retenția de lichide și pofta de mâncare va scădea considerabil.
Setea nu este cel mai bun indicator pentru nivelul optim de hidratare nevesar. Consumați 500 ml de apă cu 2 ore înainte de antrenamente și încă 250-500 ml pentru fiecare oră în care faceți exerciții fizice.

 

Citește și…

Mens sana in corpore sano

Personal training

Procentul persoanelor care stiu să înoate


Written by

1 Comment to “Importanta apei”

  1. [...] l, trebuie să-i consum, altfel mi se usucă ochii.  Camelia Antal, vă spune mai multe despre importanța apei, efectele deshidratării și alte lucruri interesante despre consumul de apă. Cu această ocazie, îi spun La mulți ani și că o admir pentru ceea ce este și recunosc că [...]

  2. Neha says:

    Frumos :) Anul asta sigur o sa prinzi vreme buna pe Moldoveanu, cel putin asta iti doesrc si mi doesrc si mie, ca am de gand sa merg.Am citit pe internet ca se lasa bagajele pe Vistea si se merge pe Moldoveanu fara. Ma intreb, sunt in siguranta acolo? Ca tare nu mi as dori sa raman fara unele lucruri din rucsac.Cat despre apa, pe traseu nu este, insa am gasit pe net ca intre Vistea si Refugiul Vistea, mergand pe banda rosie, cam pe la mijloc dai spre stanga de un traseu triunghi rosu care coboara spre Victoria-Vistisoara si este izbor de apa cam la 1600m altitudine (Informatie luata de pe net, nu garantez pentru ea si nu stiu cat s ar face pana acolo, cred ca 1 ora)Asteptam intoarcerea la Balea. Ati facut traseul de creasca sau cel cu banda albastra pe langa Podragel?

Leave a Reply