Mens sana in corpore sano

Posted by

NASM recunoaște ca a avea cunoștințe despre nutriția corectă este o componentă esențială în pregătirea unui profesionist în fitness și sănătate, respectiv a unui personal trainer.

Într-o perioadă în care dietele absurde, de înfometare sunt din ce în ce mai la modă și pe măsură ce aparențele devin foarte importante, este esențial ca un profesionist în fitness și sănătate să aibă cunoștințe corecte despre nutriție și corpul uman.

Definiție
Nutriția este definită ca suma proceselor prin care un organism animal sau o plantă absoarbe și folosește substanțele hrănitoare. Această definiție de bază nu poate cuprinde în totalitate rolul pe care dieta o are în sănătatea, aspectul, performanța și starea de bine a unui om. Înțelegerea nutriției va fi vitală pentru succesul programului de sănătate și fitness al clientului. Strategia corectă de nutriție are abilitatea de a grăbi rezultatele stimulate cu exercițiu fizic, de a îmbunătăți performanța atletică și starea de sănătate, de a preveni riscul de îmbolnăvire, de a crește nivelul de energie și de a schimba într-un mod favorabil compoziția corpului.
Nutriția și compoziția corpului
În Statele Unite există un număr în creștere de oameni obezi și supraponderali. Dorința de a găsi o soluție rapidă pentru scăderea în greutate a dus la un numar mare de oameni care promovează și recomandă regimuri de slăbit nesănătoase și metode de slăbire rapidă.
Clienții vin de multe ori la sală cu idei preconcepute despre ceea ce ar trebui să mănânce. Aceste idei le pot afecta progresele și pot avea consecințe negative asupra sănătății.

Mediul în care trăim oferă în mod constant mâncare apetisantă (crescând aportul de energie) și în același timp promovează un stil de viață sedentar (reducând cantitatea de energie consumataă). Adevărul este că mâncăm prea mult și ne mișcăm prea puțin. Această combinație face ca America să devină din ce în ce mai mult o țară cu oameni cu surplus de greutate.
Insa, și în România situația începe să devină asemănătoare.

Recomandări
O dietă cu un conținut între 6 și 10g/kg de carbohidrați pe zi sau aproximativ 60% din totalul caloriilor ingerate este doza recomandată pentru oamenii care practică exerciții de rezistență. Carbohidrații complecși (ca de exemplu cerealele integrale, fructele și legumele proaspete) ar trebui să constituie majoritatea caloriilor pentru că sunt plini de nutrienți (au vitamina B, fier și fibre).

Sportul corect și o alimentație echilibrată te vor ajuta să îți atingi obiectivele fizice, dar și psihice!

Mens sana in corpore sano !

Citește și…

Personal training

Programul tău de training

 


Written by

No Comments Yet.

Leave a Reply