De ce trebuie sa faca tinerii si adultii activitate sportiva, in mod diferit!?

Posted by

Voi continua articolele despre antrenamentul pentru tineri . Așa cum am precizat și în alte articole, orele de Educație fizică s-au diminuat drastic în ultimii ani, iar în unele școli au fost chiar eliminate.

Populația tânără nu mai primește și nu mai participă la activități sportive, iar cu această scădere a nivelului de activitate fizică, sănătatea și starea de bine a tinerilor este alterată.
Se recomandă ca tinerii să aibă parte de minim 20 de minute de activitate fizică moderată sau intensă de minim trei ori pe săptămână pentru a menține o stare optimă de sănătate și a preveni bolile. Asociația Națională pentru Sport și Educație Fizică (NASPE) sugerează, cel puțin 30 de minute până la o oră de activitate fizică, aproape în fiecare zi.

Diferențele dintre adulți și tineri

383553 394792973897875 356958401014666 1155477 713630099 a De ce trebuie sa faca tinerii si adultii activitate sportiva, in mod diferit!?Există diferențe fiziologice specifice între adulți și populația tânără. Tinerii și adulții ar trebui să fie puși în două categorii distincte.

În primul rînd, tinerii nu au aceleași capacități, aceleași obiective și același statut fizic ca adulții.

Antrenorul personal trebuie să cunoască diferențele fiziologice de bază între adulți și tineri. Ambele grupuri au nivele de consum de oxigen asemănătoare, lucru care le permite tinerilor să efectueze exerciții pentru rezistență destul de bine. În acestă privință riscul de suprasolicitare și de accidentare este redus.
Populața tânără are un ritm cardiac mai accelerat în timpul exercițiului de intensitate moderată și o rată de transpirație mai redusă. Acest lucru îi face mai sensibili la temperaturile extreme. Astfel, antrenamentele în medii foarte calde sau umede ar trebui să dureze mai puțin de 30 de minute.
Nevoile tinerilor de hidratare sunt similare cu cele ale adulților. Tinerii au un nivel scăzut de enzime glycotice, lucru care le scade eficiența în efectuarea antrenamentelor de intensitate ridicată sau antrenamente care durează foarte mult. Tinerii au nevoie de perioade de repaos adecvate atunci când fac antrenamente de intensitate ridicată.

Specificație: Persoanele cu vârsta până în 15 ani, sunt numiți „tineri”, de către NASM .

Citește și…

Programul Copii Activi

Sportul pentru tineri

Efectele pozitive ale sportului pentru copii

 

 


Written by

No Comments Yet.

Leave a Reply