Sportul pentru tineri

Posted by

În zilele noastre,  asistăm la o preocupare pentru fitness în rândul tinerilor. Astfel,  vine și responsabilitatea de a-i antrena și a-i susține într-un mod corect.

Tinerii

Înainte de a contina , vreau să  subiliniez că, tinerii sunt segmentul de populație cu vârste cuprinse între 6 și 20 de ani. Totuși, din cauza variaților de creștere biomecanice și fiziologice este greu să se facă o determinare exactă a unei vârste pentru „tineret”.

În 1994,  adolescența a fost definită ca o perioadă cu vărste cuprinse între 11 și 21 de ani. Însă dezvoltarea fizică este unica pentru fiecare individ, asa că termenul „client tânăr” va fi folosit mai mult pentru cei cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani, de la sfărșitul copilăriei până la primii ani ai pubertății.
Cei care sunt împătimiți ai sportului și au vârste cuprinse între 16 și 21 de ani pot în aparență să urmeze un program de antrenament făcut pentru adulți, însă pentru ei trebuie făcut un program de antrenament special, care să fie condiționat de nivelul de maturitate fizică individuală. Astfel, clientul care are între 16 și 21 de ani poate intra la catgoria „adult” sau categoria „tineret” în funcție de abilități și de nivelul de dezvoltare fizică.

Antrenament

Antrenamentele dezvoltate de NASM (National Academy of Sports Medicine) sunt  bazate pe principii științifice și control neuromuscular. Astfel,  antrenamentul pentru Performanță Optimă (OPT) pune accentul pe prevenirea accidentărilor și are multe beneficii, în special pentru tineri.
Esența metodei OPT (Optimum Performance Training/ Antrenament pentru performanță optimă) stă în

  • evaluarea posturii (poziției corpului) și a
  • mișcării ficărui client.

383553 394792973897875 356958401014666 1155477 713630099 n Sportul pentru tineriPoziția corpului este considerată extrem de importantă în evaluare, ea indicând potențiale mecanisme și tipare de accidentare. În timpul evaluării, întregul lanț kinetic este tratat ca o unitate funcțională, în care sunt observate dezechilibrele musculare și/sau structurale. Aceste dezechilibre vor fi abordate și rezolvate cu exercițiile corective adecvate.
Studiile au arătat clar că la populația adultă și  tânără exercițiile fizice produc adaptări fiziologice în sitemele neuromusculare, cardiovasculare, respiratoare și neuro-endocrine.

În general, tinerii ar trebui să fie antrenați în mod diferit față de adulți, însă principiile de bază rămân aceleași.

Antrenorul personal care vrea să lucreze cu populația tânără trebuie să aibă o înțelegere foarte bună a kinetoterapiei pentru a putea implementa exercițiile corecte.

Antrenorul trebuie de asemenea să știe că tinerii vor fi cel mai probabil mai activi din punct de vedere fizic dacă au parte de activități fizice care le fac plăcere.

În următoarele articole, voi scrie despre antrenamentul pentru tineri, nevoile fizice și alte detalii esențiale pentru atingerea obiectivelor sportive.

Citește și…

Un copil activ înseamna un copil sănătos

Mens sana in corpore sano

Importanța apei


Written by

No Comments Yet.

Leave a Reply